Najczęściej zadawane pytania
Pytania & Odpowiedzi

Jeśli masz pytanie odnośnie naszej oferty sprawdź czy ktoś nie zadał go prędzej.

Kategorie:
Czy wycena jest bezpłatna?

Tak. Zawsze przed zamówieniem przygotowujemy niezobowiązującą, darmową wycenę, która może ulec zmianie tylko wtedy, jeśli wymiary po pomiarze będą się znacznie różniły w stosunku do wymiarów podanych podczas wyceny.

Jakie informację są potrzebne do uzyskania wstępnej wyceny ?

Dzwoniąc do nas po wycenę, warto znać orientacyjne wymiary zamawianego produktu. O resztę się nie martw. To naszym zadaniem jest zapytać Cię o niezbędne szczegóły, aby przygotować jak najdokładniejszą wycenę.

Czy wycena może ulec zmianie?

Podczas wyceny zapytamy Cię o wszystkie niezbędne szczegóły, które są nam potrzebne do wykonania precyzyjnej wyceny. Kwota może ulec zmianie tylko w sytuacji, jeśli wymiary po naszym pomiarze będą się znacznie różniły w stosunku do wymiarów podanych podczas wyceny.

Ile będę czekać za wyceną?

Większość wycen przygotowujemy zaledwie w ciągu kilku / kilkunastu minut. Jeśli będziemy potrzebować więcej czasu do przygotowania rzetelnej wyceny, to poinformujemy Cię o tym już przez telefon, abyś dokładnie wiedział ile będzie wynosił czas oczekiwania.

Ile będę czekać na pomiar od akceptacji wyceny?

Na pomiar umawiamy się w ciągu kilku dni od momentu akceptacji wyceny - jest to kwestia ustalenia odpowiedniego terminu, który będzie pasował obu stronom.

Czy świadczycie usługi również poza Bydgoszczą ?

Świadczymy usługi transportu oraz montażu na terenie całego województwa Kujawsko-Pomorskiego. Wysyłki kurierskie natomiast dostarczamy na terenie całej Polski.

Czy obowiązuje mnie 2 letnia rękojmia?

Jak najbardziej tak! Wszystkie nasze produkty objęte są 2 letnią opieką posprzedażową. Reklamacja nie obejmuje jedynie uszkodzeń mechanicznych produktu, takich jak wyszczerbienia, obtarcia, stłuczenia itp.

Czy przyjeżdżacie najpierw na pomiar ?

Jeśli zamówienie tego wymaga, to oczywiście najpierw przyjeżdżamy na pomiar. W większości zmówień z usługą naszego montażu wcześniejszy pomiar jest wymagany.

Jaki jest czas realizacji ?

Wszystko zależy od rodzaju zamawianego produktu i usługi. Najlepszym rozwiązaniem jest skontaktować się z nami, w celu potwierdzenia dokładnego czasu realizacji pod numerem tel: +48 500 384 272

Czy dowożą Państwo zamówiony produkt ?

Zdecydowanie tak. Prosimy o taką informację podczas podawania danych do wyceny.

Czy obowiązuje mnie 2 letnia rękojmia?

Jak najbardziej tak! Wszystkie nasze produkty objęte są 2 letnią opieką posprzedażową. Reklamacja nie obejmuje jedynie uszkodzeń mechanicznych produktu, takich jak wyszczerbienia, obtarcia, stłuczenia itp.

Czy świadczą Państwo usługi również poza Bydgoszczą ?

Świadczymy usługi transportu oraz montażu na terenie całego województwa Kujawsko-Pomorskiego. Wysyłki kurierskie natomiast dostarczamy na terenie całej Polski.

Jaki jest czas realizacji ?

Wszystko zależy od rodzaju zamawianego produktu i usługi. Najlepszym rozwiązaniem jest skontaktować się z nami, w celu potwierdzenia dokładnego czasu realizacji pod numerem tel: +48 500 384 272

Czy muszę przyjechać do Państwa siedziby żeby złożyć zamówienie?

Wszystkie zamówienia można złożyć u nas drogą telefoniczną lub mailową. Jeśli zamówienie będzie wymagało wpłacenia zadatku, to poprosimy Cię o jego wpłatę podczas pomiaru lub o przelanie go na konto.

Jak jest spakowany produkt, który chcę odebrać osobiście?

Produkty zamawiane z odbiorem osobistym są umyte i ostretchowane. Jeśli życzą sobie Państwo dodatkowe zabezpieczenie, w postaci solidnej tektury, to prosimy o taką informację podczas podawania informacji do wyceny.

Czy obowiązuje mnie 2 letnia rękojmia?

Jak najbardziej tak! Wszystkie nasze produkty objęte są 2 letnią opieką posprzedażową. Reklamacja nie obejmuje jedynie uszkodzeń mechanicznych produktu, takich jak wyszczerbienia, obtarcia, stłuczenia itp.

Jaki jest czas realizacji?

Wszystko zależy od rodzaju zamawianego produktu i usługi. Najlepszym rozwiązaniem jest skontaktować się z nami, w celu potwierdzenia dokładnego czasu realizacji pod numerem tel: +48 500 384 272

Czy muszę przyjechać do Państwa siedziby żeby złożyć zamówienie?

Wszystkie zamówienia można złożyć u nas drogą telefoniczną lub mailową. Jeśli zamówienie będzie wymagało wpłacenia zadatku, to poprosimy Cię o jego wpłatę podczas pomiaru lub o przelanie go na konto.

Co jeśli przesyłka dojdzie do mnie stłuczona?

Całe ryzyko uszkodzenia produktów w transporcie ponosimy my. Jeśli otrzymałbyś uszkodzony produkt (to tylko 1% naszych wysyłek) to prosimy o bezzwłoczne skontaktowanie się z nami mailowo lub telefonicznie. Poprosimy Cię również o wykonanie zdjęć uszkodzenia w celu rozpoczęcia procesu reklamacyjnego, który trwa zaledwie kilka dni.

Jaki największy wymiar lustra jesteście w stanie wysłać kurierem ?

Największy wymiar do wysyłki kurierskiej to suma dwóch boków nieprzekraczająca 260 cm, np. lustro 100 x 80 cm ma sumę dwóch boków 180 cm, lustro 100 x 160 ma sumę dwóch boków 260 cm. Wyjątek stanowią lustra wąskie i długie, np. 30 cm x 200 cm. Takie lustro cechuje się wysokim ryzykiem uszkodzenia w transporcie, dlatego możemy Cię w takiej sytuacji poprosić o podzielenie go na dwie części.

Czy obowiązuje mnie prawo zwrotu?

Tak, każdy konsument ma prawo zgłosić zwrot towaru zakupionego na odległość lub poza siedzibą przedsiębiorstwa. Prosimy zapoznać się z naszą polityką zwrotów.

Jakie produkty wysyłają Państwo kurierem?

Kurierem wysyłamy głównie lustra i panele szklane do kuchni. Na życzenie Klienta możemy również wysłać inne produkty.

Ile czeka się na wysyłkę kurierską?

W zależności od zamawianego produktu, przesyłki są od nas przekazywane kurierowi w ciągu 2 - 4 dni roboczych. Od tego czasu kurier ma 2 - 3 dni robocze na dostarczenie przesyłki, ale w praktyce kurierzy najczęściej dostarczają paczki już na drugi dzień roboczy.

Jak jest zabezpieczona przesyłka?

Produkty pakujemy w gruby, solidny karton cechujący się wysoką odpornością na uszkodzenia. Wewnątrz kartonu produkt jest zabezpieczony specjalistycznymi piankami, które amortyzują drgania i zabezpieczają produkt przed stłuczeniem.

Jak ewentualnie zgłosić reklamację?

Reklamację można zgłosić pod adresem email: biuro@dertum.pl lub telefonicznie: +(48) 500 384 272

Jaki największy wymiar lustra jesteście w stanie wysłać kurierem ?

Największy wymiar do wysyłki kurierem to suma dwóch boków nieprzekraczająca 260 cm, np. lustro 100 x 80 cm ma sumę dwóch boków 180 cm, lustro 100 x 160 ma sumę dwóch boków 260 cm. Wyjątek stanowią lustra wąskie i długie, np. 30 cm x 200 cm. Takie lustro cechuje się wysokim ryzykiem uszkodzenia w transporcie, dlatego możemy Cię w takiej sytuacji poprosić o podzielenie go na dwie części.

Czy można wykonać otwór w lustrze ?

Jak najbardziej. Zarówno w szkle, jak i w lustrze, jesteśmy w stanie wykonać otwory na gniazdka, na baterię łazienkową, przewód, wieszak, kinkiety itp. Produktów z otworami nie wysyłamy przesyłką kurierską.

Jak długo należy podpierać przyklejone lustro?

Z reguły wystarczają 24 godziny. Jakkolwiek, w zależności od wielkości i ciężaru, producent zaleca podpieranie nawet do 72 godzin.

Czy posiadają Państwo włącznik, który umożliwia zmianę natężenia światła?

Tak, są to włączniki, które po zbliżeniu ręki do czujnika regulują moc natężenia światła płynnie przechodząc od najmocniejszego do najsłabszego.

Czy Państwa lustra nadają się do montażu w łazience?

Zdecydowanie tak. Bardzo ważnym aspektem jest klej na jaki lustro zostanie zamontowane. Jeśli zamówisz u nas lustro z zawieszkami, to mocujemy je używając kleju dedykowanego do luster. Jeśli zdecydujesz się na samodzielny montaż, to pamiętaj aby wybrać taki klej, który jest dedykowany do szkła i luster.

Jak wykończone są krawędzie?

Krawędzie lustra są oszlifowane i wypolerowane. Lustra kwadratowe i prostokątne mogą dodatkowe mieć krawędzie fazowane. Fazowana krawędź charakteryzuje się większym załamaniem o szerokości ok. 2 cm - 3 cm. Nie mamy luster okrągłych fazowanych w ofercie.

Czy wykonują Państwo kolorowe lustra lub z efektem postarzanym ?

Posiadamy w swojej ofercie zarówno lustra tradycyjne, kolorowe, jak i postarzane. Wszystkie warianty mogą występować w różnych kształtach oraz z podświetleniem LED.

Po jakim czasie można silikonować krawędzie lustra wklejonego między płytki?

Jest to zależne od temperatury jaka panuje w miejscu, w którym odparowuje klej użyty do wklejenia lustra. W ogrzewanym lokalu jest to nie wcześniej niż po 48 godzinach od montażu. W surowym, nieogrzewanym budownictwie najlepiej odczekać co najmniej 5 dni.

Jakim silikonem można silikonować lustro wklejone między płytki?

Do silikonowania krawędzi luster należy użyć wyłącznie silikonu o utwardzaniu neutralnym.

Czy mają Państwo włączniki dotykowe i bezdotykowe (na ruch)?

Posiadamy w swojej ofercie zarówno czujniki dotykowe, jak i bezdotykowe, które mocujemy do luster z podświetleniem led.

Ile lumenów oraz ile diod mają Państwa taśmy LED?

Stosujemy tylko renomowane taśmy LED, które mają 120 diod / m2 i 600 lumenów na m2. Wszystkie nasze taśmy nadają się do używania ich w pomieszczeniach o podwyższonej wilgotności.

Co to jest taśma LED homogeniczna?

Taśma taka ma naklejoną na diody specjalną żółtą taśmę, która umożliwia równomierne rozprowadzanie się źródła światła. Jeśli chciałbyś zamówić lustro z taśmą homogeniczną, to poinformuj nas o tym podczas składania zamówienia.

Czy fazują Państwo lustra?

Tak, zdjęcia luster fazowanych możesz obejrzeć w naszej galerii. Faza na lustrze ma ok. 2 - 3 cm szerokości, ale na życzenie Klienta możemy wykonać węższą fazę.

Czy rodzaj grafiki wpływa na cenę ?

Wszystkie grafiki dostępne w naszej bazie stock.adobe.com są w tej samej cenie, z wyjątkiem obrazów oznaczonych jako ‘Premium’.

Gdzie mogę obejrzeć propozycję grafik ?

Zapraszamy do zapoznania się z naszą bazą grafik: stock.adobe.com Instrukcję korzystania z bazy znajdziesz pod tym linkiem.

Czy po wyborze grafiki otrzymam wizualizację lub próbkę ?

Zawsze przed wykonaniem nadruku na szkle, najpierw przesyłamy wizualizację do akceptacji. Istnieje również możliwość zamówienia próbki nadruku, w celu zweryfikowania jakości obrazu oraz jego kolorystyki.

Czy szkło hartowane w przypadku panelu jest konieczne ?

Jeśli posiadasz kuchenkę gazową, to szkło hartowane jest niezbędne. Przy innych źródłach ciepła (np. płyta indukcyjna) szkło hartowane nie jest konieczne, jakkolwiek jest zalecane. Kuchnię wykańcza się na lata, a różnica cenowa pomiędzy szkłem hartowanym i szkłem zwykłym nie jest znacząca.

Czy kolor i grafika schodzą z czasem użytkowania?

Do wykonania grafiki na panelu stosujemy druk UV, który jest najtrwalszą metodą nanoszenia grafik na szkło. Druk UV nie schodzi i nie traci jakości ani koloru. Do malowania panelu na kolor, używamy tylko farb najwyższej jakości dedykowanych do szkła. Dzięki zastosowaniu najwyższej jakości materiałów, możemy dać pełną gwarancję satysfakcji z zamówienia.

Czy mogę korzystać z blatu od razu po przyklejeniu szkła w pasie roboczym pod szafkami?

Tak, proszę jednak uważać na uszczelniacz położony między szkłem a blatem. W szczególności proszę uważać, aby nie zabrudzić bądź nie zalać uszczelniacza, gdyż do pełnego utwardzenia potrzebuje on 24 godzin.

Czy cena panelu w jednolitym kolorze, a z grafiką jest taka sama ?

Cena paneli w jednolitym kolorze różni się od ceny paneli z grafiką. Panele w jednolitym kolorze są wyborem bardziej ekonomicznym.

Czy mogę wybrać swoje zdjęcie na panel z grafiką ?

Tak, jakkolwiek zdjęcie musi mieć odpowiednie proporcje oraz być dobrej rozdzielczości. Zalecana rozdzielczość do wyraźnego wydruku to co najmniej 4000 px, w zależności od drukowanego formatu. Jeśli zdjęcie ma mniej pikseli, to wydruk może nie być wyraźny.

Z jakiej palety kolorów korzystają Państwo przy panelach w jednolitym kolorze?

Głownie bazujemy na paletach RAL i NCS, jakkolwiek jesteśmy w stanie również dobrać kolor do przyniesionej przez Państwa próbki, np. blatu, mebli itp.

Jaka jest grubość szkła?

Grubość szkła to 4 mm. Nie ma potrzeby montowania grubszego szkła w kuchennym blacie roboczym, gdyż zabiera to tylko przestrzeń blatową.

Jaki najdłuższy panel są Państwo w stanie wykonać?

Najdłuższy panel, jaki możemy wykonać, to 319,4 cm w jednym kawałku. Należy jeszcze uwzględnić ograniczenia, które możemy napotkać np. na klatce schodowej w kwestii możliwości wejścia do budynku.

Czy wykonują Państwo kabiny prysznicowe wraz z okuciami, czy tylko samo szkło?

Świadczymy usługi od A do Z. Od pomiaru, poprzez dobór okuć, transport i montaż oraz 2-letnią opiekę posprzedażową.

Z jakiej grubości szkła wykonują Państwo kabiny?

Standardowo wykonujemy kabiny prysznicowe ze szkła hartowanego o grubości 8 mm.

Czy po zamontowaniu kabiny prysznicowej mogę z niej od razu korzystać?

Niestety nie. Uszczelniacz, którym wypełniliśmy luki pomiędzy ścianami i elementami montażowymi, potrzebuje co najmniej 24 godzin do pełnego utwardzenia.

Jakie kolory okuć mają Państwo w ofercie?

Posiadamy okucia w kolorze czarnym, złotym, srebrnym w połysku, srebrnym inox’ie oraz białe.

Czy montaż profili do kabin prysznicowych jest trwałym rozwiązaniem?

Tak. Stosujemy klej o wysokim chwycie początkowym, przywierający do podłoży gładkich i porowatych, działający zarówno w środowisku suchym jak i mokrym. Klej jest neutralny dla powierzchni, gdyż nie zawiera silikonów i rozpuszczalników.

Czy szkło hartowane jest bezpieczne?

Hartowanie szkła eliminuje ryzyko powstania efektu gilotyny, gdyż po rozbiciu rozpada się na mnóstwo drobnych, nieostrych kawałków. Jeszcze bezpieczniejszym rozwiązaniem jest szkło hartowane i laminowane. Folia, która znajduje się pomiędzy taflami szkła przytrzymuje kawałki rozbitego hartowanego szkła - podobnie jak w samochodowych szybach czołowych.

Z jakiego szkła wykonywane są zabudowy szklane?

Zabudowy szklane mogą być wykonane zarówno ze szkła przezroczystego, jak i ze szkła mlecznego, które maskuje schowane za nimi wnętrze. Szkło może być również barwione w masie na kolor grafitowy i brązowy. Na rynku dostępne są również kolory niebieskie i zielone. Zazwyczaj stosuje się szkło hartowane o grubości 10 - 12 mm w zależności od gabarytów i zastosowania.

Czy wykonują Państwo zabudowy z drzwiami przesuwnymi?

Tak, w naszej ofercie posiadamy zabudowy z drzwiami przesuwnymi oraz z drzwiami uchylnymi z samodomykaczem.

Czy szkło hartowane jest bezpieczne?

Hartowanie szkła eliminuje ryzyko powstania efektu gilotyny, gdyż po rozbiciu rozpada się na mnóstwo drobnych, nieostrych kawałków. Jeszcze bezpieczniejszym rozwiązaniem jest szkło hartowane i laminowane. Folia, która znajduje się pomiędzy taflami szkła przytrzymuje kawałki rozbitego hartowanego szkła - podobnie jak w samochodowych szybach czołowych.

Jakie rodzaje okuć i pochwytów mają Państwo w ofercie?

Posiadamy okucia i pochwyty od różnych dostawców i w różnej gamie kolorystycznej, dlatego jesteśmy przekonani, że każdy znajdzie coś dla siebie.

Czy wykonują Państwo balustrady zarówno wewnętrzne i zewnętrzne?

Tak, wykonujemy każdy rodzaj balustrad wewnętrznych, jak i zewnętrznych, takie jak balkony francuskie, balustrady całoszklane oraz balustrady z poręczą o słupkami.

Czy wykonują Państwo otwory w szkle?

Tak, wykonujemy otwory zarówno w szkle, jak i w lustrach. Mamy wiele rodzajów otwornic, które umożliwiają nam wykonanie otworów w wielu średnicach.

Czy okucia są odporne na korozję?

Okucia w głównej mierze wykonane są ze stali nierdzewnej, dlatego też są odporne na działanie wilgoci i innych warunków atmosferycznych.

Czy szkło musi być hartowane czy laminowane?

Najbezpieczniejszym szkłem jest szkło hartowane i laminowane. Szkło hartowane jest szkłem bezpiecznym, gdyż rozbija się na mnóstwo drobnych, nieostrych kawałków, jakkolwiek nie ma folii w środku, która po rozbiciu utrzymuje szkło w jednym kawałku. Do wykonania balustrady rekomendowane jest szkło laminowane (a najlepiej hartowane i laminowane), jakkolwiek na życzenie Klienta możemy dostosować rodzaj szkła do wymagań i budżetu.

Czy szkło hartowane jest bezpieczne?

Hartowanie szkła eliminuje ryzyko powstania efektu gilotyny, gdyż po rozbiciu rozpada się na mnóstwo drobnych, nieostrych kawałków. Jeszcze bezpieczniejszym rozwiązaniem jest szkło hartowane i laminowane. Folia, która znajduje się pomiędzy taflami szkła przytrzymuje kawałki rozbitego hartowanego szkła - podobnie jak w samochodowych szybach czołowych.

Jaki rodzaj szkła jest używany do szklanych daszków i zadaszeń?

Do tego typu konstrukcji niezbędne jest szkło hartowane i laminowane. Ze względu na fakt, iż szkło znajduje się nad naszymi głowami, to zapewnienie bezpieczeństwa użytkowania jest najwyższym priorytetem.

Czy szklane daszki są bezpieczne i trwałe?

Zastosowanie najwyższej jakości materiałów, w tym szkła hartowanego i laminowanego, sprawia iż konstrukcja jest bezpieczna w użytkowaniu.

Jaki jest koszt wykonania takiego zadaszenia?

Najlepiej skontaktować się z nami: biuro@dertum.pl / +48 500 384 272 w celu podania orientacyjnych wymiarów, rodzaju wybranego zadaszenia (z chęcią podpowiemy jakie rozwiązanie będzie najlepsze) oraz miejsca potencjalnego montażu. Przygotujemy wtedy darmową, niezobowiązującą wycenę.

Czy oferują Państwo tylko montaż szkła czy mają Państwo również w ofercie wykonanie konstrukcji pod zadaszenie?

Współpracujemy z wykonawcami konstrukcji pod zadaszenia, więc we współpracy z nimi możemy poprowadzić Twój projekt od A do Z.

Czy szklane dachy nie przeciekają?

Nie, gdyż użyte systemy montażowe skutecznie przeciwdziałają wszelkim nieszczelnościom.

Czy wykonują Państwo szkło hartowane ?

Jak najbardziej. Wszystkie nasze kabiny, panele i podstawy pod kominki wykonywane są wyłącznie na szkle hartowanym. Balustrady dodatkowo wykonujemy ze szkła hartowanego i laminowanego.

Czy przygotowują Państwo szkło/lustro na podany wymiar ?

Tak. Wszystkie produkty wykonywane są w naszym zakładzie, więc możemy je wykonać z tolerancją +/- 1 mm.

Czy szkło hartowane można przyciąć ?

Nie, szkło hartowane nie podlega już żadnej obróbce. Obróbka szkła hartowanego jest niezwykle ryzykowna w kwestii pęknięcia szkła i uszkodzenia maszyny do szlifowania.

Gdzie znajduje się Państwa siedziba ?

Nasza siedziby mieści się w Bydgoszczy, w Fordonie, przy ulicy Fordońskiej 393. Jeśli nie mogą Państwo do nas dojechać, to z chęcią udzielimy wszystkich niezbędnych informacji telefonicznie: +48 500 384 272 .

Czy dokonują Państwo obróbki na powierzonym szkle ?

Co do zasady nie, chyba że na wyraźną prośbę i ryzyko Klienta.

Czy wystawiają Państwo faktury VAT?

Tak, jesteśmy czynnym podatnikiem VAT.

image

Nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytanie?

Daj znać! Napisz lub zadzwoń. Odpowiemy!

Email: biuro@dertum.pl & Telefon: +(48) 500 384 272

image