1. Zgodnie z ustawą o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r. (tj. Dz.U. z 2020 r. poz. 287, ze
zm.), Konsument może odstąpić od umowy sprzedaży Towarów zakupionych na odległość lub
poza lokalem przedsiębiorstwa, bez podania przyczyny, składając stosowne oświadczenie na
piśmie. Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia, w którym
Konsument wszedł w posiadanie ostatniej z rzeczy lub w którym osoba trzecia inna niż
przewoźnik i wskazana przez Konsumenta weszła w posiadanie ostatniej z rzeczy. Do
zachowania tego terminu przez Konsumenta wystarczy wysłanie oświadczenia, przed jego
upływem.
2. Klient ma prawo zwrócić towar bez podania przyczyny. Należy jednak pamiętać, że towar nie
może być używany w sposób wykraczający poza zwykłe obejrzenie czy sprawdzenie
danego towaru.
3. Konsument może odstąpić od umowy, składając Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu od
umowy. Wzór oświadczenia znajduje się w sekcji ‘Informacje’ na dole naszej strony www - proszę
zapoznać się również z Ogólnymi Warunkami Zamówienia, w których to jest sprecyzowane komu i
na jakich warunkach przysługuje prawo do odstąpienia od umowy przy zamówieniach lokalnych.
4. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy należy wysłać na adres: Fordońska 393; 85-790
Bydgoszcz lub na adres e-mail: biuro@dertum.pl .
5. Konsument zwróci Sprzedawcy Towar w terminie czternastu (14) dni od dnia, w którym odstąpił
od umowy. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Towaru przed jego upływem.
6. Zwrotu Towaru należy dokonywać na adres Sprzedawcy: Fordońska 393; 85-790 Bydgoszcz.
7. To Konsument ma obowiązek bezpiecznego spakowania Towaru tak, aby dotarł nieuszkodzony
do Sprzedającego.
8. Sprzedawca, w terminie czternastu (14) dni, od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od
umowy, zwróci Konsumentowi pieniądze za przedmiot wraz z kosztem przesyłki w pierwszą
stronę w wysokości równej najtańszej przesyłce w ofercie. Zwrot płatności nie nastąpi do
chwili otrzymania Towaru z powrotem do Sprzedawcy.
9. Sprzedawca dokona zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył
Konsument.
10. Konsument ponosi koszty zwrotu Towaru Sprzedawcy.
11. Prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży nie przysługuje umowy:
- w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według
specyfikacji Konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
- w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter,
zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;
- w której na przedmiocie widnieją ślady użytkowania.
12. Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje podmiotowi innemu niż
Konsument, z wyjątkiem Przedsiębiorców dla których warunkiem jest brak zawodowego
charakteru danego zobowiązania. Innymi słowy – umowa, od której Przedsiębiorca może odstąpić, nie może dotyczyć bezpośrednio branży i specjalizacji, w których działa dany
Przedsiębiorca traktowany w takim przypadku jako Konsument.