Jeśli masz pytanie odnośnie naszej oferty sprawdź czy ktoś nie zadał go prędzej.
- Czy wycena jest bezpłatna?
Tak. Zawsze przed zamówieniem przygotowujemy niezobowiązującą, darmową wycenę, która może ulec zmianie tylko wtedy, jeśli wymiary po pomiarze będą się znacznie różniły w stosunku do wymiarów podanych podczas wyceny.
- Jakie informację są potrzebne do uzyskania wstępnej wyceny ?
Dzwoniąc do nas po wycenę, warto znać orientacyjne wymiary zamawianego produktu. O resztę się nie martw. To naszym zadaniem jest zapytać Cię o niezbędne szczegóły, aby przygotować jak najdokładniejszą wycenę.
- Czy wycena może ulec zmianie?
Podczas wyceny zapytamy Cię o wszystkie niezbędne szczegóły, które są nam potrzebne do wykonania precyzyjnej wyceny. Kwota może ulec zmianie tylko w sytuacji, jeśli wymiary po naszym pomiarze będą się znacznie różniły w stosunku do wymiarów podanych podczas wyceny.
- Ile będę czekać za wyceną?
Większość wycen przygotowujemy zaledwie w ciągu kilku / kilkunastu minut. Jeśli będziemy potrzebować więcej czasu do przygotowania rzetelnej wyceny, to poinformujemy Cię o tym już przez telefon, abyś dokładnie wiedział ile będzie wynosił czas oczekiwania.
- Ile będę czekać na pomiar od akceptacji wyceny?
Na pomiar umawiamy się w ciągu kilku dni od momentu akceptacji wyceny - jest to kwestia ustalenia odpowiedniego terminu, który będzie pasował obu stronom.
- Czy świadczycie usługi również poza Bydgoszczą ?
Świadczymy usługi transportu oraz montażu na terenie całego województwa Kujawsko-Pomorskiego. Wysyłki kurierskie natomiast dostarczamy na terenie całej Polski.
- Czy obowiązuje mnie 2 letnia rękojmia?
Jak najbardziej tak! Wszystkie nasze produkty objęte są 2 letnią opieką posprzedażową. Reklamacja nie obejmuje jedynie uszkodzeń mechanicznych produktu, takich jak wyszczerbienia, obtarcia, stłuczenia itp.
- Czy przyjeżdżacie najpierw na pomiar ?
Jeśli zamówienie tego wymaga, to oczywiście najpierw przyjeżdżamy na pomiar. W większości zmówień z usługą naszego montażu wcześniejszy pomiar jest wymagany.
- Jaki jest czas realizacji ?
Wszystko zależy od rodzaju zamawianego produktu i usługi. Najlepszym rozwiązaniem jest skontaktować się z nami, w celu potwierdzenia dokładnego czasu realizacji pod numerem tel: +48 500 384 272
- Czy dowożą Państwo zamówiony produkt ?
Zdecydowanie tak. Prosimy o taką informację podczas podawania danych do wyceny.
- Czy obowiązuje mnie 2 letnia rękojmia?
Jak najbardziej tak! Wszystkie nasze produkty objęte są 2 letnią opieką posprzedażową. Reklamacja nie obejmuje jedynie uszkodzeń mechanicznych produktu, takich jak wyszczerbienia, obtarcia, stłuczenia itp.
- Czy świadczą Państwo usługi również poza Bydgoszczą ?
Świadczymy usługi transportu oraz montażu na terenie całego województwa Kujawsko-Pomorskiego. Wysyłki kurierskie natomiast dostarczamy na terenie całej Polski.
- Jaki jest czas realizacji ?
Wszystko zależy od rodzaju zamawianego produktu i usługi. Najlepszym rozwiązaniem jest skontaktować się z nami, w celu potwierdzenia dokładnego czasu realizacji pod numerem tel: +48 500 384 272
- Czy muszę przyjechać do Państwa siedziby żeby złożyć zamówienie?
Wszystkie zamówienia można złożyć u nas drogą telefoniczną lub mailową. Jeśli zamówienie będzie wymagało wpłacenia zadatku, to poprosimy Cię o jego wpłatę podczas pomiaru lub o przelanie go na konto.
- Jak jest spakowany produkt, który chcę odebrać osobiście?
Produkty zamawiane z odbiorem osobistym są umyte i ostretchowane. Jeśli życzą sobie Państwo dodatkowe zabezpieczenie, w postaci solidnej tektury, to prosimy o taką informację podczas podawania informacji do wyceny.
- Czy obowiązuje mnie 2 letnia rękojmia?
Jak najbardziej tak! Wszystkie nasze produkty objęte są 2 letnią opieką posprzedażową. Reklamacja nie obejmuje jedynie uszkodzeń mechanicznych produktu, takich jak wyszczerbienia, obtarcia, stłuczenia itp.
- Jaki jest czas realizacji?
Wszystko zależy od rodzaju zamawianego produktu i usługi. Najlepszym rozwiązaniem jest skontaktować się z nami, w celu potwierdzenia dokładnego czasu realizacji pod numerem tel: +48 500 384 272
- Czy muszę przyjechać do Państwa siedziby żeby złożyć zamówienie?
Wszystkie zamówienia można złożyć u nas drogą telefoniczną lub mailową. Jeśli zamówienie będzie wymagało wpłacenia zadatku, to poprosimy Cię o jego wpłatę podczas pomiaru lub o przelanie go na konto.
- Co jeśli przesyłka dojdzie do mnie stłuczona?
Całe ryzyko uszkodzenia produktów w transporcie ponosimy my. Jeśli otrzymałbyś uszkodzony produkt (to tylko 1% naszych wysyłek) to prosimy o bezzwłoczne skontaktowanie się z nami mailowo lub telefonicznie. Poprosimy Cię również o wykonanie zdjęć uszkodzenia w celu rozpoczęcia procesu reklamacyjnego, który trwa zaledwie kilka dni.
- Jaki największy wymiar lustra jesteście w stanie wysłać kurierem ?
Największy wymiar do wysyłki kurierskiej to suma dwóch boków nieprzekraczająca 260 cm, np. lustro 100 x 80 cm ma sumę dwóch boków 180 cm, lustro 100 x 160 ma sumę dwóch boków 260 cm. Wyjątek stanowią lustra wąskie i długie, np. 30 cm x 200 cm. Takie lustro cechuje się wysokim ryzykiem uszkodzenia w transporcie, dlatego możemy Cię w takiej sytuacji poprosić o podzielenie go na dwie części.
- Czy obowiązuje mnie prawo zwrotu?
Tak, każdy konsument ma prawo zgłosić zwrot towaru zakupionego na odległość lub poza siedzibą przedsiębiorstwa. Prosimy zapoznać się z naszą polityką zwrotów.
- Jakie produkty wysyłają Państwo kurierem?
Kurierem wysyłamy głównie lustra i panele szklane do kuchni. Na życzenie Klienta możemy również wysłać inne produkty.
- Ile czeka się na wysyłkę kurierską?
W zależności od zamawianego produktu, przesyłki są od nas przekazywane kurierowi w ciągu 2 - 4 dni roboczych. Od tego czasu kurier ma 2 - 3 dni robocze na dostarczenie przesyłki, ale w praktyce kurierzy najczęściej dostarczają paczki już na drugi dzień roboczy.
- Jak jest zabezpieczona przesyłka?
Produkty pakujemy w gruby, solidny karton cechujący się wysoką odpornością na uszkodzenia. Wewnątrz kartonu produkt jest zabezpieczony specjalistycznymi piankami, które amortyzują drgania i zabezpieczają produkt przed stłuczeniem.
- Jak ewentualnie zgłosić reklamację?
Reklamację można zgłosić pod adresem email: biuro@dertum.pl lub telefonicznie: +(48) 500 384 272
- Jaki największy wymiar lustra jesteście w stanie wysłać kurierem ?
Największy wymiar do wysyłki kurierem to suma dwóch boków nieprzekraczająca 260 cm, np. lustro 100 x 80 cm ma sumę dwóch boków 180 cm, lustro 100 x 160 ma sumę dwóch boków 260 cm. Wyjątek stanowią lustra wąskie i długie, np. 30 cm x 200 cm. Takie lustro cechuje się wysokim ryzykiem uszkodzenia w transporcie, dlatego możemy Cię w takiej sytuacji poprosić o podzielenie go na dwie części.
- Czy można wykonać otwór w lustrze ?
Jak najbardziej. Zarówno w szkle, jak i w lustrze, jesteśmy w stanie wykonać otwory na gniazdka, na baterię łazienkową, przewód, wieszak, kinkiety itp. Produktów z otworami nie wysyłamy przesyłką kurierską.
- Jak długo należy podpierać przyklejone lustro?
Z reguły wystarczają 24 godziny. Jakkolwiek, w zależności od wielkości i ciężaru, producent zaleca podpieranie nawet do 72 godzin.
- Czy posiadają Państwo włącznik, który umożliwia zmianę natężenia światła?
Tak, są to włączniki, które po zbliżeniu ręki do czujnika regulują moc natężenia światła płynnie przechodząc od najmocniejszego do najsłabszego.
- Czy Państwa lustra nadają się do montażu w łazience?
Zdecydowanie tak. Bardzo ważnym aspektem jest klej na jaki lustro zostanie zamontowane. Jeśli zamówisz u nas lustro z zawieszkami, to mocujemy je używając kleju dedykowanego do luster. Jeśli zdecydujesz się na samodzielny montaż, to pamiętaj aby wybrać taki klej, który jest dedykowany do szkła i luster.
- Jak wykończone są krawędzie?
Krawędzie lustra są oszlifowane i wypolerowane. Lustra kwadratowe i prostokątne mogą dodatkowe mieć krawędzie fazowane. Fazowana krawędź charakteryzuje się większym załamaniem o szerokości ok. 2 cm - 3 cm. Nie mamy luster okrągłych fazowanych w ofercie.
- Czy wykonują Państwo kolorowe lustra lub z efektem postarzanym ?
Posiadamy w swojej ofercie zarówno lustra tradycyjne, kolorowe, jak i postarzane. Wszystkie warianty mogą występować w różnych kształtach oraz z podświetleniem LED.
- Po jakim czasie można silikonować krawędzie lustra wklejonego między płytki?
Jest to zależne od temperatury jaka panuje w miejscu, w którym odparowuje klej użyty do wklejenia lustra. W ogrzewanym lokalu jest to nie wcześniej niż po 48 godzinach od montażu. W surowym, nieogrzewanym budownictwie najlepiej odczekać co najmniej 5 dni.
- Jakim silikonem można silikonować lustro wklejone między płytki?
Do silikonowania krawędzi luster należy użyć wyłącznie silikonu o utwardzaniu neutralnym.
- Czy mają Państwo włączniki dotykowe i bezdotykowe (na ruch)?
Posiadamy w swojej ofercie zarówno czujniki dotykowe, jak i bezdotykowe, które mocujemy do luster z podświetleniem led.
- Ile lumenów oraz ile diod mają Państwa taśmy LED?
Stosujemy tylko renomowane taśmy LED, które mają 120 diod / m2 i 600 lumenów na m2. Wszystkie nasze taśmy nadają się do używania ich w pomieszczeniach o podwyższonej wilgotności.
- Co to jest taśma LED homogeniczna?
Taśma taka ma naklejoną na diody specjalną żółtą taśmę, która umożliwia równomierne rozprowadzanie się źródła światła. Jeśli chciałbyś zamówić lustro z taśmą homogeniczną, to poinformuj nas o tym podczas składania zamówienia.
- Czy fazują Państwo lustra?
Tak, zdjęcia luster fazowanych możesz obejrzeć w naszej galerii. Faza na lustrze ma ok. 2 - 3 cm szerokości, ale na życzenie Klienta możemy wykonać węższą fazę.
- Czy rodzaj grafiki wpływa na cenę ?
Wszystkie grafiki dostępne w naszej bazie stock.adobe.com są w tej samej cenie, z wyjątkiem obrazów oznaczonych jako ‘Premium’.
- Gdzie mogę obejrzeć propozycję grafik ?
Zapraszamy do zapoznania się z naszą bazą grafik: stock.adobe.com Instrukcję korzystania z bazy znajdziesz pod tym linkiem.
- Czy po wyborze grafiki otrzymam wizualizację lub próbkę ?
Zawsze przed wykonaniem nadruku na szkle, najpierw przesyłamy wizualizację do akceptacji. Istnieje również możliwość zamówienia próbki nadruku, w celu zweryfikowania jakości obrazu oraz jego kolorystyki.
- Czy szkło hartowane w przypadku panelu jest konieczne ?
Jeśli posiadasz kuchenkę gazową, to szkło hartowane jest niezbędne. Przy innych źródłach ciepła (np. płyta indukcyjna) szkło hartowane nie jest konieczne, jakkolwiek jest zalecane. Kuchnię wykańcza się na lata, a różnica cenowa pomiędzy szkłem hartowanym i szkłem zwykłym nie jest znacząca.
- Czy kolor i grafika schodzą z czasem użytkowania?
Do wykonania grafiki na panelu stosujemy druk UV, który jest najtrwalszą metodą nanoszenia grafik na szkło. Druk UV nie schodzi i nie traci jakości ani koloru. Do malowania panelu na kolor, używamy tylko farb najwyższej jakości dedykowanych do szkła. Dzięki zastosowaniu najwyższej jakości materiałów, możemy dać pełną gwarancję satysfakcji z zamówienia.
- Czy mogę korzystać z blatu od razu po przyklejeniu szkła w pasie roboczym pod szafkami?
Tak, proszę jednak uważać na uszczelniacz położony między szkłem a blatem. W szczególności proszę uważać, aby nie zabrudzić bądź nie zalać uszczelniacza, gdyż do pełnego utwardzenia potrzebuje on 24 godzin.
- Czy cena panelu w jednolitym kolorze, a z grafiką jest taka sama ?
Cena paneli w jednolitym kolorze różni się od ceny paneli z grafiką. Panele w jednolitym kolorze są wyborem bardziej ekonomicznym.
- Czy mogę wybrać swoje zdjęcie na panel z grafiką ?
Tak, jakkolwiek zdjęcie musi mieć odpowiednie proporcje oraz być dobrej rozdzielczości. Zalecana rozdzielczość do wyraźnego wydruku to co najmniej 4000 px, w zależności od drukowanego formatu. Jeśli zdjęcie ma mniej pikseli, to wydruk może nie być wyraźny.
- Z jakiej palety kolorów korzystają Państwo przy panelach w jednolitym kolorze?
Głownie bazujemy na paletach RAL i NCS, jakkolwiek jesteśmy w stanie również dobrać kolor do przyniesionej przez Państwa próbki, np. blatu, mebli itp.
- Jaka jest grubość szkła?
Grubość szkła to 4 mm. Nie ma potrzeby montowania grubszego szkła w kuchennym blacie roboczym, gdyż zabiera to tylko przestrzeń blatową.
- Jaki najdłuższy panel są Państwo w stanie wykonać?
Najdłuższy panel, jaki możemy wykonać, to 319,4 cm w jednym kawałku. Należy jeszcze uwzględnić ograniczenia, które możemy napotkać np. na klatce schodowej w kwestii możliwości wejścia do budynku.
- Czy wykonują Państwo kabiny prysznicowe wraz z okuciami, czy tylko samo szkło?
Świadczymy usługi od A do Z. Od pomiaru, poprzez dobór okuć, transport i montaż oraz 2-letnią opiekę posprzedażową.
- Z jakiej grubości szkła wykonują Państwo kabiny?
Standardowo wykonujemy kabiny prysznicowe ze szkła hartowanego o grubości 8 mm.
- Czy po zamontowaniu kabiny prysznicowej mogę z niej od razu korzystać?
Niestety nie. Uszczelniacz, którym wypełniliśmy luki pomiędzy ścianami i elementami montażowymi, potrzebuje co najmniej 24 godzin do pełnego utwardzenia.
- Jakie kolory okuć mają Państwo w ofercie?
Posiadamy okucia w kolorze czarnym, złotym, srebrnym w połysku, srebrnym inox’ie oraz białe.
- Czy montaż profili do kabin prysznicowych jest trwałym rozwiązaniem?
Tak. Stosujemy klej o wysokim chwycie początkowym, przywierający do podłoży gładkich i porowatych, działający zarówno w środowisku suchym jak i mokrym. Klej jest neutralny dla powierzchni, gdyż nie zawiera silikonów i rozpuszczalników.
- Czy szkło hartowane jest bezpieczne?
Hartowanie szkła eliminuje ryzyko powstania efektu gilotyny, gdyż po rozbiciu rozpada się na mnóstwo drobnych, nieostrych kawałków. Jeszcze bezpieczniejszym rozwiązaniem jest szkło hartowane i laminowane. Folia, która znajduje się pomiędzy taflami szkła przytrzymuje kawałki rozbitego hartowanego szkła - podobnie jak w samochodowych szybach czołowych.
- Z jakiego szkła wykonywane są zabudowy szklane?
Zabudowy szklane mogą być wykonane zarówno ze szkła przezroczystego, jak i ze szkła mlecznego, które maskuje schowane za nimi wnętrze. Szkło może być również barwione w masie na kolor grafitowy i brązowy. Na rynku dostępne są również kolory niebieskie i zielone. Zazwyczaj stosuje się szkło hartowane o grubości 10 - 12 mm w zależności od gabarytów i zastosowania.
- Czy wykonują Państwo zabudowy z drzwiami przesuwnymi?
Tak, w naszej ofercie posiadamy zabudowy z drzwiami przesuwnymi oraz z drzwiami uchylnymi z samodomykaczem.
- Czy szkło hartowane jest bezpieczne?
Hartowanie szkła eliminuje ryzyko powstania efektu gilotyny, gdyż po rozbiciu rozpada się na mnóstwo drobnych, nieostrych kawałków. Jeszcze bezpieczniejszym rozwiązaniem jest szkło hartowane i laminowane. Folia, która znajduje się pomiędzy taflami szkła przytrzymuje kawałki rozbitego hartowanego szkła - podobnie jak w samochodowych szybach czołowych.
- Jakie rodzaje okuć i pochwytów mają Państwo w ofercie?
Posiadamy okucia i pochwyty od różnych dostawców i w różnej gamie kolorystycznej, dlatego jesteśmy przekonani, że każdy znajdzie coś dla siebie.
- Czy wykonują Państwo balustrady zarówno wewnętrzne i zewnętrzne?
Tak, wykonujemy każdy rodzaj balustrad wewnętrznych, jak i zewnętrznych, takie jak balkony francuskie, balustrady całoszklane oraz balustrady z poręczą o słupkami.
- Czy wykonują Państwo otwory w szkle?
Tak, wykonujemy otwory zarówno w szkle, jak i w lustrach. Mamy wiele rodzajów otwornic, które umożliwiają nam wykonanie otworów w wielu średnicach.
- Czy okucia są odporne na korozję?
Okucia w głównej mierze wykonane są ze stali nierdzewnej, dlatego też są odporne na działanie wilgoci i innych warunków atmosferycznych.
- Czy szkło musi być hartowane czy laminowane?
Najbezpieczniejszym szkłem jest szkło hartowane i laminowane. Szkło hartowane jest szkłem bezpiecznym, gdyż rozbija się na mnóstwo drobnych, nieostrych kawałków, jakkolwiek nie ma folii w środku, która po rozbiciu utrzymuje szkło w jednym kawałku. Do wykonania balustrady rekomendowane jest szkło laminowane (a najlepiej hartowane i laminowane), jakkolwiek na życzenie Klienta możemy dostosować rodzaj szkła do wymagań i budżetu.
- Czy szkło hartowane jest bezpieczne?
Hartowanie szkła eliminuje ryzyko powstania efektu gilotyny, gdyż po rozbiciu rozpada się na mnóstwo drobnych, nieostrych kawałków. Jeszcze bezpieczniejszym rozwiązaniem jest szkło hartowane i laminowane. Folia, która znajduje się pomiędzy taflami szkła przytrzymuje kawałki rozbitego hartowanego szkła - podobnie jak w samochodowych szybach czołowych.
- Jaki rodzaj szkła jest używany do szklanych daszków i zadaszeń?
Do tego typu konstrukcji niezbędne jest szkło hartowane i laminowane. Ze względu na fakt, iż szkło znajduje się nad naszymi głowami, to zapewnienie bezpieczeństwa użytkowania jest najwyższym priorytetem.
- Czy szklane daszki są bezpieczne i trwałe?
Zastosowanie najwyższej jakości materiałów, w tym szkła hartowanego i laminowanego, sprawia iż konstrukcja jest bezpieczna w użytkowaniu.
- Jaki jest koszt wykonania takiego zadaszenia?
Najlepiej skontaktować się z nami: biuro@dertum.pl / +48 500 384 272 w celu podania orientacyjnych wymiarów, rodzaju wybranego zadaszenia (z chęcią podpowiemy jakie rozwiązanie będzie najlepsze) oraz miejsca potencjalnego montażu. Przygotujemy wtedy darmową, niezobowiązującą wycenę.
- Czy oferują Państwo tylko montaż szkła czy mają Państwo również w ofercie wykonanie konstrukcji pod zadaszenie?
Współpracujemy z wykonawcami konstrukcji pod zadaszenia, więc we współpracy z nimi możemy poprowadzić Twój projekt od A do Z.
- Czy szklane dachy nie przeciekają?
Nie, gdyż użyte systemy montażowe skutecznie przeciwdziałają wszelkim nieszczelnościom.
- Czy wykonują Państwo szkło hartowane ?
Jak najbardziej. Wszystkie nasze kabiny, panele i podstawy pod kominki wykonywane są wyłącznie na szkle hartowanym. Balustrady dodatkowo wykonujemy ze szkła hartowanego i laminowanego.
- Czy przygotowują Państwo szkło/lustro na podany wymiar ?
Tak. Wszystkie produkty wykonywane są w naszym zakładzie, więc możemy je wykonać z tolerancją +/- 1 mm.
- Czy szkło hartowane można przyciąć ?
Nie, szkło hartowane nie podlega już żadnej obróbce. Obróbka szkła hartowanego jest niezwykle ryzykowna w kwestii pęknięcia szkła i uszkodzenia maszyny do szlifowania.
- Gdzie znajduje się Państwa siedziba ?
Nasza siedziby mieści się w Bydgoszczy, w Fordonie, przy ulicy Fordońskiej 393. Jeśli nie mogą Państwo do nas dojechać, to z chęcią udzielimy wszystkich niezbędnych informacji telefonicznie: +48 500 384 272 .
- Czy dokonują Państwo obróbki na powierzonym szkle ?
Co do zasady nie, chyba że na wyraźną prośbę i ryzyko Klienta.
- Czy wystawiają Państwo faktury VAT?
Tak, jesteśmy czynnym podatnikiem VAT.